Zomervakantie Duitsland / Oostenrijk en Frankrijk

Na even te hebben gewacht hadden wij dan ook eindelijk vakantie…… 😉

Voor de eerste twee dagen vertrokken we richting Wertheim (Duitsland) waar we een hotel hadden gehuurd. Niet zo handig dat we niet hadden aangegeven dat we graag begane grond wilden zitten dus nu zaten we twee hoog, dus de buggy allerlei trappetjes op tillen. Maar verders heerlijk hotel! De eerste dag hebben we hier heerlijk van het zonnetje genoten op een terrasje en zoals we Sammie beloofd hadden gingen we taart eten! De tweede dag in Wertheim zijn we naar Wertheim Village gegaan een soort Batavia Stad dus veel kleding (outlet) winkels. Heerlijk…..!!!! S avonds weer heerlijk uit eten geweest en een stuk gewandeld.

Gezellig op een terrasje

Afbeelding 1 van 2

De dag hierna vertrokken we richting Kirchberg (Oostenrijk). Hier hadden we een huis gehuurd. Bij aankomst werden we heel gastvrij ontvangen door Helmut (hoe kan het anders….) en Susanne. Ze haalden allerlei speelgoed voor Sammie uit de kast van hobbelpaarden tot beertjes, alles kon. Het huis was een deel van het huis van de bewoners, wij hadden hier de volledige benedenverdieping (erg ruim) en een grote tuin op het zuiden.

De eerste dag in Kirchberg was het wat bewolkt dus zijn we de omgeving wat wezen verkennen. We zijn de dag daarna naar wildpark Aurach gegaan een ” dierentuin” op een berg, waar de herten, geiten en schapen allemaal los lopen. Daarnaast hebben ze er ook ezels, konijnen, vogels, lynxen, uilen en nog veel meer. Sammie vond dit helemaal te gek.

De dag hierna zijn we met een gondel naar 1800 meter gegaan en dat gingen wij wel “even” naar beneden wandelen…… We hebben die dag totaal 6 uur gewandeld, wel veel moois onderweg gezien, prachtige uitzichten, koeien…… Eenmaal beneden voelden we ons kuiten al behoorlijk, dan begrijp je wel hoe we er die dag erna bij liepen 🙂 Toen hebben we twee dagen wat bewolkter weer gehad en zijn we lekker wezen zwemmen en winkelen in een overdekt winkelcentrum.

We zijn ook nog een dag met de gondel vanuit Kitzbühel naar boven gegaan, het was die dag heerlijk, volop zon en 25 graden.

We hebben het heerlijk gehad in Kirchberg, lekker gebbq-ed, gewandeld en vooral genoten van de prachtige omgeving en elkaar!

Afbeelding 1 van 14

Om Sammie te verrassen hebben we besloten om na Oostenrijk door te rijden naar Parijs zodat we Disney kunnen bezoeken. Dit was uiteindelijk nog een behoorlijk rit, het duurde namelijk 12 uur. Buiten Parijs hadden we een sta-caravan gehuurd op een camping. De tweede dag in Frankrijk hebben we natuurlijk Parijs bezocht, prachtig om al die oude historie te zien.

En dan was de dag eindelijk aangebroken, WE GAAN NAAR DISNEY. Sammie was bij het ontbijt niet te houden onwijs druk van wat ze allemaal zou gaan zien. Aangekomen op Disney konden we vrijwel naast de ingang parkeren op een invalideparkeerterrein. Nu moesten we alleen nog de zaken regelen qua toegang i.v.m. invalidekaart. Moet zeggen wat is dat goed geregeld in Disney! Je krijgt een speciale groene kaart waarop vermeld is wat je beperking is en je mag bij alle attracties via de uitgang naar binnen en bent gelijk aan de beurt en op de foto met Disney-figuren hoef je ook niet te wachten. Top!!

Al eerste dachten we leuk laten we in Pinokkio’s ride, maar dit bleek geen succes. Het was daarbinnen onwijs donker en Sammie vond het doodeng waardoor ze hierna niet meer in een andere attractie durfde. Alle indrukken in Disney waren voor Sammie best overweldigend, ze het allemaal behoorlijk spannend en eng maar stiekum ook wel heel erg leuk. We hebben een gezellige dag gehad en gaan zeker nog eens terug als Sammie wat groter is.

SONY DSC

Afbeelding 4 van 5

We kijken terug op een heerlijke vakantie en hebben genoten!!!!

4 reacties op “Zomervakantie Duitsland / Oostenrijk en Frankrijk

1. Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben, en Sammie vertelde na terug komst honderd uit. Ze heeft alles heel erg leuk gevonden vooral de taartjes eten en natuurlijk 24/7 papa en mama om haar heen. Hele leuke foto ’s ook, fijn dat alles ook goed is gegaan. Dikke kus…xxxx

2. Wat een mooi meisje is Sammie toch!
    Ik moest opeens aan haar denken en heb jullie site opgezocht. Fijn om Sammie op deze manier te kunnen volgen.