Vakantie 2015

Dit jaar hadden we ervoor gekozen om vakantie te vieren in Nederland en en paar dagen Frankrijk.

Camping Frankrijk
De eerste week zijn we vier dagen naar een camping gegaan in de buurt van Euro Disney. We hadden ook Sammie haar grote nicht Nena gezellig mee. Hier aangekomen hebben we de spullen uitgepakt en zijn we gaan midgetgolfen met de meiden. Dit was natuurlijk prachtig. Hierna nog lekker in de speeltuin gespeeld en lekker een grote pizza gegeten in het restaurant op de camping. “s avonds proberen de meiden op tijd op bed te krijgen……. hahaha vergeet het….. Dat was natuurlijk keten met z’n tweetjes.

Die dag erna was het dan eindelijk zover, we gingen naar Euro-Disney!!! Bij het ontbijt waren de meiden al door het dolle heen. Snel dan maar de broodjes naar binnen werken en hop in de auto.
Na een half uurtje rijden waren we dan eindelijk in het magische Disneyland. Al die indrukken gelijk voor die meiden, vooral natuurlijk het mooie kasteel. Sammie was vorig jaar al geweest, toen was alles vreselijk eng, dat was nu wel minder maar nog steeds erg spannend. Met Nena een aantal attracties bezocht waar Sammie niet in kon en niet wilde. Daarna zijn we nog met elkaar door het doolhof van Alice in Wonderland gelopen en in een bootje geweest. Omdat het Frozen weken zijn was er ook een Sing-a-long. Nou dat was natuurlijk wel erg prachtig. De prinsessen Anna en Else in het echt te kunnen bewonderen en alle liedjes meezingen. Daarna kwamen Anna en Elsa ook nog in een koets door de hoofdstraat voorbij. De meiden waren erg onder de indruk. Ze zijn nog op de foto geweest met Goofy en Pluto, dit vond Sammie toen ze aan de beurt was toch wel eng…… Eind van de middag zaten we klaar voor de parade. Helaas begon het een beetje te spetteren, maar dat mocht de pret niet drukken, poncho aan en wachten tot de parade kwam. De parade was erg leuk, al zwaaiend zaten de meiden te stralen. Na de parade vonden de meiden en wij het wel mooi geweest en zijn we weer richting camping vertrokken. Wat een indrukken allemaal op één dag…..

De dag erna hebben we het rustig aan en mochten de meiden nog naar een speelgoedwinkel in de buurt en lekker spelen op de camping. Nena wilde nog even zwemmen, dus Nena en Petra zijn gaan zwemmen en Sammie is even een uurtje gaan slapen want die was toch wel erg moe van de dag in Disney. ’s avonds hebben we nog heerlijk ge-bbqt en natuurlijk alle Frozen liedjes gezongen.

Donderdag gingen we dan weer naar huis, maar natuurlijk niet voordat we nog een bezoek hebben gebracht aan de Eiffeltoren. Nena en Sammie mochten nog een kleine Eiffeltoren kopen en na de echte Eiffeltoren goed bekeken te hebben vertrokken we weer richting Alkmaar. Groot deel van de reis lagen ze achterin de auto te slapen. In Alkmaar aangekomen nog even naar Mc Donald om ons vierdaagse avontuur goed af te sluiten.

Dagje Maikel en Evelien
We zijn met het mooie weer ook een dagje bij Maikel en Evelien geweest. Sammie vindt het daar prachtig. Ze hebben een grote tuin waar je in de sloot met een schepnet kunt kijken of je kikkers kunt vangen, er zitten allemaal andere kleine diertjes en natuurlijk hun hond Jentha.

Dagje Scheveningen
Met hem mooie weer zijn we ook een dagje naar Scheveningen geweest, want wat een ruimte heb je daar om met de elektrische rolstoel rond te rijden. Heerlijk rond gescheurd en lekker geluncht.

Dagje Artis
Met beide oma’s en Claudia, Nena en Loïs hebben we ook een bezoek gebracht aan Artis. Het was niet het beste weer, veel motregen maar met elkaar hebben we een onwijs gezellige dag gehad.

Bioscoop
We zijn ook twee keer naar de bioscoop geweest, naar de Minions en Binnenstebuiten. Was voor Sammie voor het eerste keer dat ze naar een bioscoop is geweest. Wat popcorn erbij en Sammie genoot volop.

Geitenboerderij
In de laatste week van ons vakantie zijn we een ochtendje naar de geitenboerderij geweest omdat het best warm was die dag was het daar relatief rustig. Sammie heeft geitjes de fles gegeven en kippen geaaid. Het ijsje gemaakt van geitenmelk viel niet helemaal in de smaak…… hihi

Zwemmen Holle Bolle Plons
We zijn twee keer wezen zwemmen bij de Holle Bolle Plons in Tuitjehorn, heerlijk warm daar. Zo bijzonder om te zien hoe Sammie dan kan zwemmen! We houden haar hoofd boven water en dan maakt ze zelf de zwembeweging. Ze is dan net Ariel (zoals ze zelf zegt) en natuurlijk zo trots als een Pauw.

Weekend Hoenderloo
We hadden ook voor een weekend een huisje gehuurd in Hoenderloo, zodat we ook nog even helemaal weg zijn met z’n drietjes. Vrijdag daar aangekomen was het onwijs warm, dus Sammie kon mooi buiten in een badje spelen met water. Het huisje wat we hadden gehuurd had ook twee elektrische fietsen en een fietskar voor erachter. Met wat knutselwerk van Dennis kon hij het bovengedeelte van de buggy bevestigen in de kar. Met twee kussens ernaast zat Sammie als een prinses. Hierdoor hebben we twee dagen door de Veluwe kunnen fietsen.

We hebben nog veel meer dingetjes gedaan maar vooral genoten van elkaar. Gelukkig hadden we het weer ook mee waardoor we veel buiten konden zijn.